Türkiye ve dünyada internet alanında yaşanan gelişmeleri inceleyen ve analiz eden Webrazzi, Webrazzi Gündem Toplantıları serisinin ikinci etkinliğinde sosyal medya konusunu ele aldı. İnternet ve pazarlama profesyonellerini bir araya getiren toplantıda “Sosyal medya tehdit mi, fırsat mı?” ve “Sosyal medyasız pazarlama olur mu?” sorularına yanıt arandı.
Basınbülteni.com, Bizebiz.com, GROU.PS ve Reklamstore’un “gündem”, NTV’nin “medya”, Yenibiris.com’un “internet”, Marjinal Porter Novelli’nin “iletişim” ve Sevenice’ın “yayın” sponsoru olarak destek verdiği, Bizebiz.com’un ise resmi iş ağı olduğu toplantının ilk sunumunda PromoQube Genel Müdürü Özgür Alaz, rakamlarla sosyal medyayı anlattı.
7 BİN KİŞİYE ULAŞANI 1 MİLYON DUYUYOR
Konuşmasına “Sosyal netwok çağında yaşıyoruz,” diyerek başlayan Özgür Alaz, sosyal medyanın en önemli platformlarından biri olan Facebook’un tüm dünyada 350 milyon kullanıcıya ulaştığını, ülkemizde ise 18 milyon 204.960 kişinin internet kullanıcısı olduğunu ve bunların da yüzde 82’sinin (Kaynak: ComScore verileri) bu siteye üye olduğunu söyledi.
Alaz sözlerini şöyle sürdürdü: “Elde edilen verilere göre, bir kullanıcının ortalama 130 arkadaşı olduğundan yola çıkarsak sosyal medyada 7.500 kişiye ulaşan bir marka 1 milyon kişiye ulaşmış sayılıyor. Çünkü yeni medyada herkes arkadaşını etkileme gücüne sahip bulunuyor. Dolayısıyla sosyal medyada en geçerli akçe topluluk geliştirmek…
"Türk internet kullanıcılarının e-posta hesapları için günde ortalama 4 dakika, Facebook için ise 56 dakika ayırdığı biliniyor. Yine bu site üzerinde gerçekleştirilen sayfa güncelleme sayısı günlük 55 milyona ulaşıyor. Bu noktada markaları söz konusu profil güncellemelerinin içine ne derece sokabileceğimiz önem taşıyor.”
MARKALAR KONUŞULUYOR
Sosyal medya kullanıcılarının konuşmalarının yüzde 20’sinin marka ve ürünler hakkında olduğunu da belirten Özgür Alaz, sosyal medyada kullanılacak dilin hızlı, kısa ve sonuç odaklı olması gerektiğini de vurguladı.
130 ortalama arkadaş hesabından yola çıkıldığında her negatif yorumun 45 kişi tarafından görüntülendiğini ve bu 45 kişiden 30’unun da olumsuz eleştirilen markadan kaçındığını söyleyen Alaz, “Sosyal medyayı etkin şekilde kullanmak isteyen markalar mecraların diline uygun iş yapmalı ve sonuç odaklı olmalılar. Bunun için de işe başlarken kendilerine ‘İnsanlara nasıl yardımcı olabilirim?’ sorusunu sormalılar,” dedi.
KULLANMAMAK, KULANMAKTAN DAHA RİSKLİ
Webrazzi Kurucusu ve Crenvo Danışmanlık Genel Müdürü Arda Kutsal’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Sosyal medya tehdit mi, fırsat mı?” panelinde ise Elif Dağdeviren, Doğuş Yayın Grubu Yeni Medya Direktörü İlker Ermurat, Radikal Gazetesi Teknoloji Editörü M. Serdar Kuzuloğlu ve Project House Kurucu Ortağı Serhat Akkılıç gibi önemli isimler konu hakkındaki görüşlerini katılımcılarla paylaştı.
Panelde ilk olarak söz alan Elif Dağdeviren, sosyal medyanın çok önemli bir iletişim ağı olduğunu belirtti ve ekledi: “Sanal alemde bazı konular gerçek hayattakinden daha gerçekçi bir şekilde işleniyor. ABD ve Türkiye’de krizle birlikte internet kullanımında bir patlama yaşandı. Yeni medyanın gücünü görmezden gelen kurum ve bireyler için sosyal medya bir tehdit niteliği taşıyor. Çünkü siz isteseniz de istemeseniz de oradaki insanlar marka ve ürünleriniz hakkında fikirlerini paylaşıyor. Bu nedenle aktif olarak kullanılmasa bile sosyal medyayı takip etmek gerekiyor.”
ELEŞTİRİLMEKTEN KORKMAMALI
İlker Ermurat ise konu hakkında görüşlerini şöyle dile getirdi: “Eleştirilmekten korkmanın faydası yok. Bu yüzden eleştiride bulunan insanlarla iletişim kurmak gerekiyor, aksi takdirde kurumlar ve markalar bu durumdan zarar görüyor. Sosyal medyanın inanılmaz bir yayılma gücü var. Geçen yıl yalnızca Facebook’ta yapılan reklam harcaması 430 milyon dolara ulaştı. 2010’da bu rakamın daha da artması bekleniyor. Sosyal medyanın tek kötü yönü ise telif hakkı olan içeriklerin de çok hızlı yayılması.”
M. Serdar Kuzuloğlu ise sosyal medyada yer alan içeriklerin samimi ve dürüst olmasına dikkat çekerek adı konulmamış bir tüccarlık yaşanmaması için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini ifade etti ve ekledi: “Sosyal medyadaki fan sayfaları kıymet haline gelmeye başladı ve bundan da para kazanılıyor. Bu ticaret önümüzdeki yıllarda sosyal medyanın parametrelerini belirleyecek, o nedenle önceliğin bu konuya verilmesi gerekiyor.”
Serhat Akkılıç ise sosyal medya ile ilgili şunları söyledi: “Bugün iş dünyasında büyük bir çoğunluk sosyal medyanın markalar için önemli olduğunu kabul ediyor, ancak çok azı bu konuda ne yapması gerektiğini biliyor. Geleneksel medyada markalar parasını verip yayınlanacak içeriği kontrol edebiliyorlardı ancak sosyal medyada bu lüks yok. O nedenle bu yeni medyadaki havayı solumak ve işin doğrularını bilen profesyonellerle çalışmak gerekiyor. Bir başka deyişle sosyal medyadaki fırsatlar iyi yönetilemediğinde markalar için tehdit unsuru oluşturuyor. Bunu önlemenin yolu da doğru bir dijital strateji geliştirmekten geçiyor.”
(NTVMSNBC)
0 yorum:
Yorum Gönder