Apple'ın merakla beklenen tablet bilgisayarını sahip olmak isteyenlerin oranı, ürün detaylarının açıklandığı lansmandan sonra yarı yarıya düştü.
Apple’ın aylarca merakla beklenen iPad tablet bilgisayarı, görücüye çıktıktan sonra ilgi kaybına uğradı. Cihaza sahip olmayı ‘düşünmeyenlerin’ oranı tanıtımdan sonra ikiye katlandı.Alışveriş sitesi Retrevo’nun rakamlarına göre Apple’ın bir tablet bilgisayar çıkaracağını bilen ve internetteki dedikoduların etkisiyle cihazı almayı düşünenlerin oranı, geçtiğimiz ay yapılan lansmandan önce yüzde 26 düzeydeydi.
Ancak Apple CEO’su Steve Jobs tarafından gerçekleştirilen ve cihazın tasarım ve özelliklerinin ilk kez açıklandığı tanıtımdan sonra, ürünü almayı düşünmeyenlerin oranı yüzde 52’ye fırladı.
Retrevo’nun çalışmasında, tüketicinin iPad’in tam olarak ne işe yarayacağı konusunda da kafa karışıklığı yaşadığı ortaya çıktı. Lansmandan önce ‘iPad’e ihtiyacı olabileceğini düşünmeyenlerin’ oranı yüzde 49 iken, bu oran tanıtımdan sonra yüzde 61’e fırladı.
Karar vermeden önce cihaz hakkında daha fazla bilgi sahibi olması gerektiğini sçöyleyenlerin oranı lansman öncesinde yüzde 30, sonrasında da yüzde 15 oldu.
Kesinlikle bir iPad satın alacağını söyleyenlerin oranı da yüzde 3’ten lansman sonrasında sadece yüzde 5’e çıktı.
(NTVMSNBC)
0 yorum:
Yorum Gönder